Charakteristika

Mateřská škola v roce 2009/ 2010 prošla rozsáhlou rekonstrukcí. Nyní máme tři třídy, v každé 25 dětí. V předškolní třídě je složení dětí homogenní, v ostatních třídách je věkové složení dětí částečně heterogenní. Od srpna 2016 máme nové herní prvky na školní zahradě. Jsme mateřskou školou rodinného typu čemuž výrazně přispívá relativně nízká celková kapacita dětí a také budova mateřské školy s neobvykle řešeným interiérem, která umožňuje každodenní kontakt dětí, učitelek i rodičů. Snažíme se být otevření nejen rodičům, ale i okolnímu světu. Rodiče se k nám mohou přijít kdykoliv podívat, popřípadě se zapojit do některých aktivit. Spolupracujeme s externími organizacemi a lektory, kteří nám pomáhají děti vzdělávat, přinášet jim radost a nové zážitky.

Filozofie mateřské školy Pobyt dětí v mateřské škole jim umožňuje získávat nové zkušenosti, zážitky, poznatky o sobě samém i okolním světě. Snažíme se rozvíjet jejich individuální možnosti, učit je žít mezi lidmi, podněcovat jejich chuť poznávat, tvořit, učit se a motivovat je k celoživotnímu vzdělávání. Naším cílem je snaha vytvořit co nejlepší podmínky pro rozvoj každého dítěte, pro jeho spokojený a radostný život.

Co je pro nás důležité

  • Spokojenost dítěte, pocit jistoty a bezpečí
  • Vytváření podnětného prostředí – optimální množství podnětů
  • Vytváření prostředí laskavosti, porozumění, tolerance, empatie
  • Vnímání děti jako odlišných osobností, ke každému hledat individuální cestu
  • Aktivita dětí, vyváženost spontánních a řízených aktivit
  • Respektování individuálních potřeb

Režim dne

  • 6:30 – 8:30 scházení dětí, prostor pro spontánní hru a individuální činnosti
  • 8:40 ranní kruh
  • 8:50 – 9:00 pohybové hry, motivované cvičení
  • 9:00 svačina
  • 9:30 – 10:00 didakticky cílené aktivity, řízené činnosti učitelkou, skupinové činnosti
  • 10:15 – 11:45 pobyt venku
  • 11:45 oběd
  • 12:15 – 12:40 vyzvedávání dětí, odpočinek
  • 14:30 svačina
  • 15:00 – 17 prostor pro spontánní hru a individuální činnosti