Nástěnka třídy Želvičky
Vážení rodiče,
rádi bychom Vás informovali o možnosti studia Vašich dětí na umělecké škole ZUŠ Hostivař. Přijímací zkoušky se budou konat ve dnech 31. 5 - 2. 6. 2021 (13:00-18:00). Tyto zkoušky jsou určeny pro děti ve věku 5ti a 6ti let (k 1. 9. 2021). Ve škole se vyučuje hudbě, tanci, divadlu a výtvarnému umění. Bližší informace a on-line přihlášku ke zkoušce najdete na stránkách www.zus-hostivar.cz .
Těšíme se na Vás
ZUŠ Hostivař
Téma: zahradníčci
Týden: 19.4. – 23.4. 2021
Zdravíme všechny Želvičky,
Přiblížil se nám čas, kdy většina z nás začíná vysazovat rostliny do zahrad, květináčů nebo truhlíků a tak toto téma přiblížíme trochu i dětem. Seznamte se profesí zahradníka a na příkladech pěstování bylinek, kytiček… Můžete zkusit i vypěstovat rostlinku ze semínek.
Přejeme Vám všem pevné zdraví a mějte se krásně.
Náměty na činnosti a tvoření najdete v odkazu…
Zdravíme všechny Želvičky,
věříme že jste doma činorodí a umíte se zabavit, ale i přesto je potřeba cvičit vaše hlavičky a proto vám posíláme další „úkolníček“. Zkuste se zamyslet nad svým domovem, jak vypadá, kde se nachází, nebo kdo v něm s vámi žije. Můžete použít předlohu, kterou jsme Vám poslaly a nebo můžete sami vytvořit obrázek vašeho domova.
Doufáme, že se máte krásně. Moc už se na vás těšíme, dávejte na sebe pozor.
p.uč. Hanka a Katka
Tématický celek: Já a můj domov 12.-16.4.
Přemýšlel jsi někdy o tom, jak se bydlí v jiných zemích? Víš, jak bydlí děti v Grónsku? Jaký je život v Africkém domečku? A co v takovém deštném pralese? Poznáš město, ve kterém žiješ TY?
Znáš řeku, která protéká Prahou? Už jsi jí někdy viděl? Doporučuji pohled z Vyšehradu.,Letné…
Báseň s pohybem
Domeček
Tady máme střechu,(oběma rukama udělat střechu nad hlavou)
tady domeček,(zalomit dlaně kolmo dolů - vzniknou stěny)
tu jsou dveře,(zahýbat palci - dveře se otáčejí v pantech)
a za nimi lidí houfeček.(uchopit jednou rukou zápěstí druhé ruky a zahýbat prsty - představují lidičky)
Některý je silný, zdravý, (ukázat na palec)
jiný zase tenký, slabý, (ukázat na malíček)
jeden vysoký jak věž, (ukázat na prostředníček)
a ten malý je tam též. (ukázat na prsteníček)
Jsou tam ženy, děti, muži,(na prstech ukazovat postupně do tří)
za ruce se spolu drží,(jedna ruka chytne druhou)
u jednoho stolu(stůl tvoří proti sobě postavené, dotýkající se napnuté prsty palce kolmo dolů - nohy)
smějí se tam spolu.(spojit prsty, dlaně nahoru, vznikne úsměv a my se usmějeme též)
Co bych měl trénovat ?
- moje jméno a příjmení,jméno mojí maminky, tatínka, sourozence
- kde bydlím (město, adresa)
- co je dnes za den v týdnu, co bude zítra a co bylo včera
- jaké je roční období
Když už znáš svou adresu a víš, ve kterém městě bydlíš, nechceš si vyrobit nebo nakreslit domeček, kde bydlíš ty? Nebo to bude domek pro skřítky či rytíře?
STROMEČEK, DOMEČEK, HŘÍBEČEK: členové rodiny stojí a jeden z nich říká Stromeček (ostatní rozpaží ruce dolu jako stojící smrk), Domeček (ostatní dají ruce nad hlavu jako střecha), Hříbeček (ostatní si sednou na bobek) slova se náhodně opakují a kdo udělá špatný postoj vypadává.
ROZVOJ SLOVNÍ ZÁSOBY - vytváření dalšího pojmenování daného objektu - např. jak můžeme jinak říci dům - např. domek, stavení, vila, chalupa, panelák, barák…….. - pojmenovávání věcí ve městech, v domě, v bytu - vytvářet skupiny a podskupiny (např. oblečení-kalhoty-kraťasy) - umět pojmenovat názvy místností v domě, v bytě a co se v nich nalézá
Podívej se na pohádku nebo si jí přečti
Tři koťata: jak počmárali domeček
https://edu.ceskatelevize.cz/video/1462-pohadka-jak-pocmarali-domecek
http://carolina.mff.cuni.cz/~vitas/txt/pohadky/jaksihral.html
Kdo si nosí svůj domeček stále s sebou? Poznáš ho? Doma si můžeš zkusit potrénovat prstíky.
Moučný šnek: grafomotorické cvičení
https://www.uceni-v-pohode.cz/wp-content/uploads/2020/05/Mou%C4%8Dn%C3%BD-%C5%A1nek.pdf
http://www.zskdolum.cz/data/MATE%C5%98INKA/materi%C3%A1ly/%C3%9AKOLY/kde%20kdo%20bydl%C3%AD.jpg
Písnička
Dělání
https://www.youtube.com/watch?v=jLG1ILNKQp0
Máme doma zvířátko
Týden 6.4.– 9.4. 2021 (1.tř. želvičky)
Čeká nás téma Domácí a hospodářská zvířata a jejich mláďata
Určitě doma máte nějakou obrázkovou knihu se zvířátky nebo využijte obrázky… a povídejte si s dětmi o zvířátkách
Děti si můžou zkusit odpovědět na pár otázek:
- Máte doma nějaké zvířátko? Jak se jmenuje?
- Staráte se o svoje zvířátko/zvířátka?
- Zkuste vyjmenovat co nejvíce zvířátek, které znáte a zkuste napodobit jejich „řeč“
- Víte, jak se nazývá mláďátko od slepičky/kravičky/prasátka/pejska/kočičky?
- Jaké je vaše nejoblíbenější zvířátko a proč?
Zazpívej si písničku:
Zacvič si se zvířátky:
Zvířátka na farmě:
Zvuky hospodářských zvířat pro děti
Pohádka:
Zvířátka z farmy – venkovský vzduch
jaká všechna domácí zvířátka známe a proč ?
teď se podíváme za zvířátky na statek..
Jarní teplé počasí je jako stvořené na procházku, vydejte se ven, pozorně se dívejte kolem sebe, co všechno se s přírodou děje a není toho málo. Zaposlouchejte se do zvuků přírody, můžete se zastavit u školky a vyzkoušet si poznávací hru, která je připravena pro děti na plotě u vchodu do školky … poznáte zvířátka podle zvuku …
Tematický celek: Velikonoce jsou tu 29. 3 – 2.4.2021
Milé děti a rodiče ze třídy Želviček,
tento týden začínáme 5. týden distančního vzdělávání. Všichni jsme si mysleli, že tento týden budeme všichni spolu zpátky v MŠ, ale bohužel tomu tak není, tak se Velikonočním svátkům budeme věnovat alespoň touto formou.
1) POHÁDKA O kohoutkovi a slepičce: Na tuto pohádku se můžete také společně podívat se svými dětmi
https://www.youtube.com/watch?v=orjPvP6dqgY&feature=youtu.be
Po shlédnutí nebo přečtení pohádky si můžete prověřit, zda děti pozorně poslouchaly. Můžete se zeptat např.:
1. Proč nemohl kohoutek dýchat?
2. Myslíte si, že bylo od něj pěkné, že se nerozdělil?
3. Co seslalo na zem nebe?
4. Zachránila slepička kohoutka?
5. Ponaučil se kohoutek ze svého jednání?
2) POHYBOVÁ CHVILKA
Při práci s dětmi je potřeba nezapomínat zařazovat pohybové aktivity, protože děti potřebují si protáhnout své ručičky, nožičky, a i celé tělíčko. Je dobré střídat aktivity. Např. učení a pohyb. Ale jak to udělat, aby to bylo zábavné?
Využijte např. cvičení s písničkou, videem nebo říkankou.
A.TANEC S VIDEEM PTAČÍ TANEC - zatančete si podle videa na YouTube - napodobujte pohyb rukama a nohama, dokonce si můžete i zazpívat - odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=bZdg7A3HTgo
Písničky:
Kuřátko Pio
https://www.youtube.com/watch?v=x1ziHhYYDd8
Na dvore býva sliepočka
https://www.youtube.com/watch?v=LwfZhnczCZU
(vyber z písničky zvířátka, která dávají vajíčka)
B.POHYB S ŘÍKANKOU
NAŠE MALÁ SLEPIČKA
Naše malá slepička - spojit prsty nad hlavou,
snáší pěkná vajíčka. - spojit palce a ukazováky,
Vajíčka si srovnáme, - tanec dlaní: dlaně na sebe a otáčíme jimi
a potom je prodáme.
KOHOUT A SLEPIČKA
Kohout křičí kykyryký - klapeme zobáčky, které si uděláme z dlaní
a slepička kokodák.
Taťka kohout zobe zrní - dřepneme si a ťukáme prsty o zem
a slepička zrovna tak.
KUTÁLÍ SE VAJÍČKO
Kutálí se vajíčko, - napodobujeme kutálení, tak že motáme předloktím
podej mi ho Haničko. - natáhneme dlaň
Hanička se ohla, - ohneme se
Pomlázka se prohla. - zvedneme se a tleskáme
3) Pracovní listy
https://cz.pinterest.com/pin/376543218848152682/
MATEMATICKÉ HRÁTKY: SPOJ VAJÍČKA PODLE ČÍSLA A BARVY
na výrobu vajíček budeme potřebovat:
- barevné papíry
- nůžky
- černý fix
výroba vajíček:
- z barevných papírů si vyrobíme takový počet vajíček, do kolika chceme s dětmi počítat - na vajíčka do horní části napíšeme číslo, do dolní části uděláme podle čísla příslušný počet teček - vajíčka rozstřihneme na dvě části, kdy na jedné části bude číslo, na druhé tečky
průběh činnosti:
- promícháme rozstřižená vajíčka - děti spojují vajíčka podle čísla a také barvy
Pohádky na koukání:
Pepa pig – Velikonoční vejce
https://www.youtube.com/watch?v=iP--Szok0wg
Zaječí škola – Strážci zlatého vejce
https://www.youtube.com/watch?v=OMN_gd6K2xg
Nápady na tvořivé pečení s dětmi
A) Ovečky
https://www.labuznik.cz/recept/velikonocni-pecivo-ovecky/
B) RECEPT NA LINECKÉ CUKROVÍ - vajíčka, kytičky…
budeme potřebovat:
- 600 g hladké mouky
- 400 g másla
- 200 g moučkového cukru
- 1 vejce - citronová kůra
- marmeláda
postup:
1. necháme změknout máslo při pokojové teplotě
2. všechny ingredience smícháme a vytvoříme tuhé těsto
3. z těsta vykrojíme velikonoční vajíčka
4. pečeme na 150° do zlatova
5. necháme vychladnout a promažeme marmeládou
- Zkus si obarvit vajíčka přírodními barvami, maminka, tatínek, prarodiče nebo sourozenec ti určitě rádi pomohou :-) Barvit můžeš čímkoliv a nezapomeň se nám pochlubit.
Na návštěvě v Broučkově
Týden – 22.3. -26.3.
Milé děti ze želviček,
S prvními kytičkami, které již známe, paprsky sluníčka probudily první broučky, včelky i drobné tvorečky a ti si shánějí něco k snědku… vydej se tento týden za nimi ven a můžeš se o nich něco dozvědět… Nejlépe se pozorují včelky, tak si prohlédněte videa a odkazy, můžeš i něco vyrobit..
Podívej se na video
https://www.youtube.com/watch?v=oMTZ9aVx8-8
Můžeš si prohlédnout fotky v odkazu
https://www.ivcelarstvi.cz/vcela-medonosna/
Jak včela vypadá, se podívej na video- VČELA
Ze života v úlu –
Jak vypadá život v úlu
Odkaz na obrázek
https://cz.pinterest.com/pin/60446819977317740/
Náměty na tvoření:
Včelí domeček:
https://cz.pinterest.com/pin/538672805420950510/
najdi shodné dvojice
https://cz.pinterest.com/pin/682717624750819028/
Tip na vyrábění
- návod a šablona pro výrobu prvního lapbooku - včela
https://www.kuncicka.cz/uceni/lapbook-vcely/
Tip na tvořivé aktivity na doma
https://www.kuncicka.cz/hry/jarni-aktivity-s-hmyzem/
Pokud máš možnost
Omalovánky:
https://cz.pinterest.com/pin/258394097357114042/
https://cz.pinterest.com/pin/108367934772425638/
můžeš si vyrobit puzzle:
https://cz.pinterest.com/pin/618682067540333931/
Trocha kreativní činnosti
https://www.kuncicka.cz/kreativita/jak-vyrobit-hmyzi-loutku-na-ruku-broucek-a-vcelka/
Protáhni se:
Cvičení s Míšou – Hlava, ramena, kolena, palce
https://www.youtube.com/watch?v=h0XcdGIKTIY
Cvičení s Míšou - Broučci
https://www.youtube.com/watch?v=9c1kRwvzOaI
Písnička:
Na políčku v jetelíčku
https://www.youtube.com/watch?v=46sNv3h0PIg
Slunce už vysouší loužičky
https://www.youtube.com/watch?v=p_gZtOELDgg
Píseň pučmelouda obecného
https://www.youtube.com/watch?v=0iXtF7o10k4
Pohádky:
O včelce - jak se Mája narodila
https://www.youtube.com/watch?v=nB7_Ei8euMc
I broučkové umí lumpačit příběhy včelích medvídků- zlobivý
https://www.youtube.com/watch?v=Wzy_dVnEfxE
Jak je to u broučků na jaře - A bylo jaro
https://www.youtube.com/watch?v=HAwIX34aGE8
Tematický celek: Jarní zívání a chystání 15.-19.3.
Další týden pokračujeme stále s krásným jarním obdobím. V zahradách se probouzí další kytičky:
1) Vyfotíš se s některou? Nezapomeň nám fotku poslat. Poznáš, kterou jsi našel? Kytičku si můžete koupit i domů a těšit se z ní.
2) Ti, kteří dodržují předvelikonoční zvyky si mohou vyrobit Moranu
Velikonocím předchází šest postních nedělí – Pučálka, Černá neděle, Kýchavná, Družebná, Smrtná a Květná.
4. neděle postní - Družebná "Laetare" (Družbadlná/Družbadlnice; Středopostní; Růžebná/Růžová) |
O Družebné neděli se chlapci a dívky scházeli ke společným posezením, kdy každý přinesl nějakou svačinu a tu pak společně snědli. Ženich také chodíval s družbou do domu, kam chtěl o pomlázce přijít na námluvy. Dostal zde k jídlu "pučálku", přičemž se mu předložila vidlička, on však měl správně počkat na lžíci, jinak se mu vysmáli. Název Středopostní pocházi od toho, že tato neděle tvořila pomyslný střed půstu. A Růžebná/Růžová se nazývá proto, že se v tuto dobu v Římě světí zlatá růže.
|
5. neděle postní - Smrtonosná (Smrtná, Smrtelná) "Indica" |
Ze vsi se vynášela bohyně smrti a zimy - Smrtka (Morana, Mařena, Mořena, smrtholka) a přinášelo se léto v podobě mladého stromku. Lidé Smrtku nejčastěji vytvářeli ze slámy a strojili do starých ženských šatů. Poté ji připevňovali na vysokou tyč a v čele průvodu vynášeli za ves a tam ji hodili do vody, zahrabali nebo upálili. Zpět se vraceli s "lítem" - malým zeleným stromkem ověnčeným různými ozdobami. Za hlasitého prozpěvování s ním obcházeli domy a koledovali. Věřilo se, že z toho domu, odkud se chlapec nezúčastní obřadu, někdo do roka zemře. Celý tento zvyk však pochází z pohanských dob a církev jej zakazovala. |
Jak probíhá vítání jara ve světě? Můžou si přečíst rodiče
https://www.ef-czech.cz/blog/language/jaro/
Vyber si pracovní list – určování počtu slabik
https://www.maminkam.cz/pracovni-listy-zaklady-cteni-pro-predskolaky
Namaluj si sluníčko s básničkou
https://cz.pinterest.com/pin/158470480622211698/
Nápad na výlet po Praze
Putování za mozaikou do Vršovic. Najdeš i mozaiku sluníčka?
https://www.diyprojekty.cz/2018/02/za-mozaikami-ve-vrsovicich-venkovni-hra.html
(S Baruškou jsme mozaiky jely také najít. Nadšení bylo veliké a pokračovaly jsme pak ve tvoření sluníčka – fotky jsou ve fotogalerii)
Najděte si námět na výlet ve svém okolí
https://www.hravylety.cz/vylety/seznam
Pokud nemůžete nebo nechcete ven, udělejte si bojovku doma
https://www.hravylety.cz/domaci-bojovky
Zde je venkovní hra a vstupné dobrovolné
Zde si můžete poslechnout a zazpívat některé písničky
Jaro dělá pokusy: Svěrák
https://www.youtube.com/watch?v=JEC-LU3qs-k
Voláme sluníčko: Nohavica
https://www.youtube.com/watch?v=TM8uEiY0LzU
Volám, tě sluníčko
https://www.youtube.com/watch?v=J6VkYNeK2BI
O kterém sluníčku se mluví a není to sluníčko?
https://www.youtube.com/watch?v=wbiX21K58_I
Co si můžeme vyrobit?
a) Kouzelné papírové květy
https://www.youtube.com/watch?v=K4UkYPoxsz8
b) Ptáček jarabáček: pokud najdete proutí zkuste ptáčka nebo píšťalku
https://jdeteven.cz/games/cz/ptacek-jarabacek
c) Píšťalka z vrby nebo frkačka z pampelišky
https://jdeteven.cz/games/cz/zvuky-prirody
d) Vytáhněte sluníčko ze své postýlky: Vyrob si své sluníčko – odvaze se meze nekladou- kresli, stříhej, lep, skládej
Čas na pohádku:
Jak sluníčko vrátilo štěňátku vodu
https://www.youtube.com/watch?v=1fa7tjPX7Ms
Pohádky ze šípkového keře (4) - Jak Oušek a Zoubek zachránili sluníčko
https://www.youtube.com/watch?v=baqDlQyY7rU
Pohádka na čtení:
Jak se zahrádka probudila ze zimního spánku
https://i.pinimg.com/originals/e5/85/63/e58563fc2102c98f810df0f4297472bc.jpg
Koukni se, jak Jaro ožívá:
Jaro ožívá
https://www.youtube.com/watch?v=4CKsQgqVoWY
Jaro klepe na dveře…
(projekt týdne – 8.3. -12. 2021)
Postupně jak přichází teplejší dny i příroda se už pomalu začíná chystat na příchod hezkých dnů … a ptáčci už netrpělivě cvrlikají a začínají nám hlásit, že jaro už je skoro za dveřmi… J
Poslední sněhové vločky roztály a v přírodě je soustu vody, proč je voda důležitá se dozvíš z příběhu…
Koloběh vody - Příběh
Poslechni si jarní písničku:
(Hradišťan a Jiří Pavlica – „Jaro už je tu“)
Zazpívej si písničku:
jaro, léto, podzim, zima to je celý rok
(zatím jsme se naučili podzimní a zimní sloku, můžete se pokusit se naučit i jarní, až se sejdeme, tak si ji spolu zapíváme)
Okno do přírody (podívej se):
Něco pěkného, myslím, že potěší i dospěláky
Podívej se na pohádku
Skřítek Racochejl jak otevíral jaro
Trochu se protáhni:
(cvičení s Míšou – jaro, léto, podzim, zima)
https://www.youtube.com/watch?v=Mp8NO5Sy5QE
I stromy a keře už se probouzejí….
Podívej se na odkaz a můžeš vyzkoušet:
Trocha tvoření:
CÍL: - Sledujte místa, kde by mohly vyrůstat první květinky, sledovat a objevovat první jarní kytičku
POMŮCKY
- Papír
- Tužka, pastelky, voskovky nebo fixy (dle možností)
ODHAD
-než půjdeš ven, zkus vymyslet, kam půjdeš hledat první jarní kytičku, co všechno kytička potřebuje k tomu, aby mohla růst…?
PRŮZKUM
-Postupně jak přichází teplejší dny, sledujte místa v okolí, kde bydlíte, kde by mohly vyrůst první květiny, na místo se můžete za pár dní vrátit a pozorovat, co se v přírodě změnilo…
PRVNÍ KVĚT
-našli jste první kvítek? Bezva! Víš, jak se kytička jmenuje? Pořádně si ji prohlédni, jak vypadá
ZÁZNAM
- pokus se kytičku nakreslit (můžeš vyzkoušet kreslit i hlínou, lístky – vybarvení pozadí kytičky, to už nechám na Tobě), na obrázek napište, kde jste kytičku našli a zapište i datum.
Pokud můžete, vyfoťte se s kytičkou a obrázkem a můžete nám to mailem poslat.
Obrázek si schovejte a až se opět budeme moci sejít ve školce, tak si je společně prohlédneme a vystavíme.
PROJEKTOVÝ DEN — podrobné informace jsme vám poslali mailem.
Pojďme společně, v pátek 12. března 2021 od 10. hodin, přivítat a otevřít jaro a užít si na dálku on-line divadelní představení: Jak přišlo jaro!
V den konání Vám prostřednictvím třídního emailu zašleme odkaz na online vysílání pohádky.
(Představení připravilo, Divadlo na kliku - on-line - živě z Lidových sadů v Liberci.)
Milí rodiče a děti ze Želviček,
nemůžeme se sice potkávat, ale můžeme být s vámi alespoň malou částí.
Každý týden pro vás připravíme tematické projekty, jako když jsme spolu ve školce. Pošleme vám inspiraci v podobě námětů (básničky, písničky, pracovní listy, tvoření….), které můžete využít. Pokud budete chtít, můžete výrobky a pracovní listy doma schovávat a po otevření školky si je společně prohlédneme. Pokud máte něco zajímavého, klidně nám to „ukažte“ taky a my se třeba přidáme.
Vše co vytvoříte a vymyslíte, vyfoťte a posílejte na e-mail: ms.trhanak-zelvicky@ seznam.cz uděláme si pak výstavku.
Přejeme krásné, voňavé jarní dny. Buďte hodně venku, a i když je to pro všechny velmi těžké, tak se držte!
Těší se Hanka a Katka
Tematický celek: Pohádková klubíčka 2. – 5. 3. 2021
V období jarních prázdnin zůstaneme u klasických pohádek. Znáte některou z nich z paměti? Podíváme se na 4 nejznámější.
1) Básnička:
Povídám, povídám pohádku, že pes přeskočil hromádku.
Povídám, povídám druhou, že teče voda struhou.
Povídám, povídám třetí, že spaly na peci děti. A když se vyspaly, po kusu chleba dostaly.
2) Pohádka první: O třech prasátkách: práce kvapná, málo platná, pomáháme jeden druhému (pomoz mamince umýt nebo utřít nádobí, uklidit si pokojíček)
Pohádka na dívání:
https://www.veselepohadky.cz/o-trech-prasatkach/
https://uloz.to/hledej?q=%C5%A1arlotina+pavu%C4%8Dinka (pohádka o prasátku – Šarlotina pavučinka)
Pohádka na čtení:
https://ms.skolasopotnice.cz/data/uploads/fotky/00zvirata-housenak/pohadka_3prasatka_rijen13.jpg
Řazení děje dle obrázků:
Karty ke stažení zde:
Prohlížení encyklopedie zvířat: Jaká další zvířátka a jejich mláďata znáte?“ – pojmenuj Prase – sele – bachyně (prasnice)
Hra se slovy:
Ukazujte dětem předměty – mohla je prasátka využít při stavbě svého domečku?
Děti je pojmenují a vytleskají (1 tlesknutí = 1 slabika). Slabikování – rodič jednotlivé předměty slabikuje (KLA – DI – VO), kdo uhodne, co říká, vezme si předmět a položí jej před sebe. Hláskování – rodič názvy předmětů hláskuje (K – L – A – D – I – V – O). U slov majících více hlásek je pro děti snadnější, pokud dospělý vyhláskuje pouze začátek (K – L – A – DIVO). Dítě, které má u sebe jmenovaný předmět, např. oběhne křeslo
Přemýšlej a rozhodni: Diskuze s dětmi o tom, jak by to v pohádce bylo, kdyby: Kdyby malá prasátka zůstala doma s maminkou, co by dělala?
Kdyby bylo v pohádce pět prasátek, která si staví dům, z čeho by domky byly? Jak by je prasátka stavěla?
Kdybys měl vstoupit do příběhu, kterou postavou bys byl rád/byla ráda?
Udělal bys něco jinak? Co kdyby v pohádce byla tři velká, zlá prasátka a malý vlk, zkusíš popřemýšlet, jak by taková pohádka mohla vypadat, o čem by byla?
Rozpoznání rýmu a porozumění: děti určují, zda se k sobě slova hodí (rýmují). UŽ – MUŽ (NŮŽ, TUŠ) UŽ – MRAK MRAK – ČUMÁK (PTÁK, ZNAK, VRAK) MRAK – TUŽKA PLESKAJÍ – ZPÍVAJÍ (ŤAPAJÍ, MÁCHAJÍ, VYDAJÍ) PLESKAJÍ – NOHA DECH – BŘEH (MĚCH, MECH) DECH – VODA
(Klidně si zarýmujte i slova nesmyslná ale musí se rýmovat)
Zacvič si s prasátkem :D
https://www.youtube.com/watch?v=Mf8FYm9NnVM
Pracovní list: 8-3p Úloha - Kreslíme kruhy - pracovný list k rozprávke O troch prasiatkach - ABC pre MATERSKÉ ŠKOLY (abcmaterskeskoly.sk)
3) Pohádka druhá: O perníkové chaloupce - co je to strach?
Pohádku si vyprávějte (dítě by mělo umět vyprávět samo případně s dopomocí), upečte si perníčky klidně i sušenky, zdobte papírové perníčky. Pokud je vás v rodině víc zahrajte si venku stopovačku. Nezapomeňte na překvapení pro děti a drobné úkoly po cestě, které schováte a napíšete na papírky. Místo drobečků budete křídou kreslit na zem šipky, kterým směrem jdete.
4) Pohádka třetí: O Smolíčkovi - poslouchat a nikomu neotevírat
Rozebrat s dětmi situace. Vyzkoušet je, zda opravdu nikomu neotevřou, když odejdete.
Scénky – poučení o cizích lidech
Máme se bavit s cizími lidmi, odpovídat jim na otázky?
- „Kde máš maminku? Kde bydlíš?“
- „Pojď, koupím ti zmrzlinu.“
- „Mám čokoládu, musíme pro ni dojít.“
- „Maminka mě posílá, abych tě přivedl.“
5) Pohádka čtvrtá: O červené Karkulce - veršovaná pohádka v dialogu - poznat vtip a humor
https://rysava.websnadno.cz/cteni_2.roc/karkul.htm
https://www.youtube.com/watch?v=ZA5wJzkzXUg
https://www.youtube.com/watch?v=epRvMlZrTHw
Otázky k pohádce – porozumění textu
- „Kudy šla Karkulka za babičkou?“
- „Koho cestou potkala, bála se vlka?“
- „Kdo zachránil Karkulku a babičku?“
- „Co se stalo s vlkem?“
Nezapomeňte si pustit pohádku: Tři bratři
Vyrobíš si vlka nebo nakreslíš Karkulku?
Změna výše úplaty za vzdělávání od 1. 9. 2021.
Ředitelka výše uvedené školy rozhodla po dohodě se zřizovatelem MČ Praha 15 a v souladu s §6 odst.1 Vyhlášky č.14/2005 Sb. o předškolním vzdělávání o zvýšení úplaty za vzdělávání (tzv. školné) na výši 700 Kč od 1.9.2021 pro všechny děti vyjma těch, které plní povinné předškolní vzdělávání.
Jana Nejedlová
ředitelka školy V Praze dne 1. 2. 2021
VÁNOČNÍ NADÍLKA
ZDOBENÍ STROMEČKŮ VE TŘÍDÁCH - 10. 12. 2020
ŽELVIČKY – VESELÝ VÁNOČNÍ STROMEČEK
TUČŇÁCI – STAROČESKÝ VÁNOČNÍ STROMEČEK
ŽIRAFY – VOŇAVÝ VÁNOČNÍ STROMEČEK
ZPĚV VÁNOČNÍCH KOLED U VENKOVNÍHO ROZSVÍCENÉHO STROMEČKU - 14. 12. 2020 V DOPOLEDNÍCH HODINÁCH
VÁNOČNÍ NADÍLKA - 14. 12. 2020 V DOPOLEDNÍCH HODINÁCH
ČERTOVSKÉ REJDĚNÍ
V pátek 4. 12. 2020 v dopoledních hodinách proběhne v naší mateřské škole ČERTOVSKÉ REJDĚNÍ S NADÍLKOU.
V tento den přijdou všechny děti v maskách čertíků a společně si užijeme rejdění, které ukončíme andělskou nadílkou.
Paní kuchařky nám připraví čertovský jídelníček plný překvapení.
Děti, které do školky nedochází, si mohou v tento den vyzvednout nadílku v čase 12. 30 - 13. 00 hod. nebo v jiném čase po domluvě s třídními paní učitelkami.
Těšíme se na čertíky – kolektiv MŠ