Nástěnka třídy Žirafy



Vážení rodiče, milé děti,

máme pro vás na nástěnkách připravené týdenní projekty.

Kdo bude mít chuť a náladu, může se s námi zapojit. Obrázky a výrobky si doma uložte a později si tím vyzdobíme naší školku, společně si zazpíváme nové písničky a budeme si vyprávět, jak vám to šlo.


 

Projekt týdne – Jaro – příroda se probouzí – rostliny

Ranní rituál – pozdrav a „měření“ nálady

Pozdrav: Chytneme se všichni za ruce a společně říkáme:

„Dobrý den, dobrý den, dneska máme krásný den. Dobrý den, dobrý den, dneska si to užijem“.

Poté je možné si „změřit“ náladu. Kdo má špatnou náladu, tak se posadí. Kdo úplně neví, jak se dneska má, tak si klekne a kdo má dobrou náladu, stojí. Je možné si i popovídat, proč se tak cítíme, jak by se dala změnit špatná nálada na dobrou náladu.

 

Pak si můžete zazpívat a zatančit:

Šel zahradník do zahrady https://www.youtube.com/watch?v=NxjVSTU1eA4

Šel zahradník do zahrady s motykou, s motykou,

vykopal tam rozmarýnu velikou, velikou,

nebyla to rozmarýna, byl to křen, byl to křen,

vyhodil ho zahradníček z okna ven, z okna ven.

 

 Je možné si ukázat v knize nebo na internetu, jak vypadá rozmarýna a křen.

 

Pro předškoláky:

Jaro dělá pokusy – Uhlíř a Svěrák https://www.youtube.com/watch?v=KOVOJGoCCGw

Jaro dělá pokusy, vystrkuje krokusy.
Dříve, než se vlády chopí, vystrkuje periskopy.

Než se jaro osmělí, vystrkuje podběly.
Ty mu asi dolů hlásí, čerstvé zprávy o počasí.

Jaro! Je to v suchu, zima už nemůže,
stoupá teplota vzduchu a míza do růže.
Povídám: jaro! Je to v suchu, vichry už nedujou,
nahlas nebo v duchu lidi se radujou.

U dopravní cedule vyrostly dvě bledule,
blízko telegrafní tyče vyrostly dva petrklíče.

Mravenci už pracujou holky sukně zkracujou,
slunce svítí, led je tenký, jaro, vem si podkolenky.

Jaro! Je to v suchu, zima už nemůže,
stoupá teplota vzduchu a míza do růže.
Povídám: jaro! Je to v suchu, vichry už nedujou,
nahlas nebo v duchu lidi se radujou,
stromy se radujou, keře se radujou,
ryby se radujou, mouchy se radujou,
myši se radujou, dveře se radujou,
okna se radujou, vopice se radujou,
kočky se radujou, sloni se radujou, ministři se radujou.

 

Popovídejte si s dětmi, o kterých květinách se v textu zpívá, která zvířata se radují.

 

 Praktický pokus

Budete potřebovat tři misky, vatu, semínka a vodu na zalévání, menší hrnek. Dále dvě kartičky z tvrdšího papíru. 

Do každé misky umístěte kousek vaty a na ní vždy hrst semínek.

První mistička se semínka bude mít k dispozici vodu, vzduch i světlo. Bez kartičky.

Druhá mistička se semínky bude mít k dispozici vzduch a světlo. Vodu ne. Na přiložené kartičce zobrazená přeškrtnutá voda (vlnky, konévka na zalévání).

Třetí mistička se semínky bude mít k dispozici vodu, vzduch. Světlo ne, bude zakrytá hrnkem tak, aby semínka byla ve tmě. Na přiložené kartičce zobrazené přeškrtnuté slunce.

Každý den zkontrolovat, zda mistička je ošetřena tak, jak má být ošetřena.

Pokus by měl trvat alespoň dva týdny, budou na něj navazovat další aktivity.

Tip pro předškoláky:

Zapisovat si do sešitu (lze označit jako Deník rostlin nebo třeba Zahradnický projekt, Jarní deník atp..). Děti si dokážou samy vybrat přesný název J

Je možné i každý den nafotit stav mističek, nalepit do deníku a popsat.

 

Kreslení

Hyacint malovaný vatovými tyčinkami https://www.audina.cz/2020/03/hyacint-malovany/

 

 

Angličtina